WordPress nefunguje?

Máte pocit nebo dojem, že by váš web mohl jet rychleji nebo lépe, některá součást se chová jinak, než potřebujete, na mobilu něco nefunguje? Externí služba není připojená nebo se v ní nesbírají data? Pak potřebujete analýzu výkonu WordPressu.

V nastavení WordPressu se nimrám rád. Od roku 2006, kdy jsem s WordPressem začal, jsem jich rozbil a opravil opravdu hodně. Poslední dobou mě zajímá hlavně technický a obchodní výkon webu:

  • rychlost WordPressu – načítání jak výsledných stránek, tak samotné administrace,
  • správné nastavení platformy a prostředí,
  • vhodné nastavení aplikace a struktura obsahu na webu,

Provést analýzu nastavení WordPressu

Když web analyzuji s ohledem na podobné výstupy a metriky, mým cílem je najít hlavně chyby, nedostatky a slabá místa, aby se daly odstranit. Smyslem je web posunout dále, zrychlit ho, lépe nastavit, doplnit o informace, které nemá, vyladit jeho funkčnost. Zjišťuji tedy, za vydatné pomoci vlastního GPT, zejména následující:

  • stav nastavení hostingu, platformy, PHP,
  • vhodnost výběru pluginů, riziko jejich konfliktů nebo nefunkčnosti
  • celkové vyladění aplikace (to je hlavně na základě zkušeností)

Výsledkem je zhodnocení technické kondice redakčního systému a identifikace jeho slabých míst. To nejzásadnější má ovšem svou vlastní fázi – rychlost načítání výsledných stránek.

Změřit rychlost načítání stránek

Změřím rychlost načítání tří čtyř typových stránek: titulky, výpis rubriky (produktů), detail článku/produktu/stránky. Používám při tom nástroj Google Pagespeed Insights a Webpagetest.org, resp. vlastní nástroje založené na jádru Lighthouse od Googlu. Dále používám nástroj pro analýzu kvality kódu YellowLabs. Díky nim zjistím, že je váš web pomalý v některé fázi načítání nebo vykreslení stránky. Díky zkušenostem už vím, jak tento problém odstranit.

reakce serveru přes 10 sekund
Tento web reaguje až po deseti sekundách

Rychlost načítání stránky si můžete změřit sami pomocí výše uvedených nástrojů. Doporučí vám třeba, že máte snížit odezvu serveru nebo obrázky zobrazovat ve formátech nové generace. Vy asi nevíte, co pak s tím udělat, já ale ano. A tento postup vám navrhnu („zmenšíme rozměry obrázků a převedeme je na moderní formát WebP“, „musíme navýšit verzi PHP a opravit chyby, které se pak objeví“).

Výsledky Google PSI
Výsledky Google PSI naznačují, že to taky není ok

Zkontrolovat strukturu obsahu webu

Jistě chcete, aby vás návštěvníci našli pomocí hledání v Googlu nebo přicházeli z komunikací s AI nástroji. Jenže ve výsledcích vyhledávání už je vaše konkurence, dokonce si tam platí reklamu. Dostat se do AI Overviews je pro vás magie. Jak s tím naložit, abyste vůbec měli šanci, že vás někdo najde?

Tohle jsem pomáhal realizovat u klienta (i když to není WordPress), cílem bylo obsadit pozice na dotaz „komplexní prodej“.

Je to SEO, optimalizace pro vyhledávače a AI nástroje. Má příchuť tajemné magie. Ve skutečnosti je to dřina a řemeslo.

Řiďte se tím, že svůj web děláte pro lidi a nabídněte jim to nejlepší, co umíte. Já vám koncepčně zkontroluji základní nastavení. Jakmile bude mít web tyto základní parametry v pořádku, můžete na tom stavět pokročilejší kampaně. Mezi základní nutné předpoklady pro dobrou nalezitelnost patří:

  • správná struktura obsahu a adekvátní využívání HTML značek pro nadpisy, obrázky, seznamy,
  • bohatý obsah složený z různých médií (text, obraz, video, soubory),
  • prolinkování webu uvnitř (také s využitím rubrik, štítků) a směrem ven,
  • povědomí o tom, co vaši čtenáři hledají a přizpůsobení klíčových sekcí webu.

Ke kontrole používám balík aplikací SEO Power Suite.

Stručná analýza vám dá odpovědi

Tato nabídka se týká analýzy, zjištění a zmapování stavu. Na základě zjištěných informací vám nabídnu realizaci, úpravu, vylepšení, doprogramování.

Výsledek: Dokument s uvedením 2-5 zásadních problémů a hlavně konkrétní návrh na jejich odstranění a vyřešení. Stručná zpráva o tom, co je na webu špatně z pohledu jeho struktury a jak ji vylepšit. Například upravit nadpisy (textově, strukturně), doplnit obrázky a jejich popisky, prolinkovat články. Upozornění na jiné závažné chyby a nedostatky. Obvykle nezmiňuji nic z toho, co je dobře.