WordPress: Integrace Google a jiných služeb

Každý web by měl být napojený na své okolí – na statistiky, které měří návštěvnost a úspěšnost (definované cíle), přiměřeným způsobem na sociální sítě, na Google Search Console nebo další nástroje, které stránkám pomáhají uspět.

Tyto služby pomáhají správcům webu a následně i majiteli

  • pochopit chování návštěvníků na webu,
  • pochopit a monitorovat kvalitu struktury a obsahu webu (zejména z pohledu Googlu),
  • ušetřit peníze a zjednodušit procesy předávání dat dovnitř firmy,
  • inovovat jak web samotný, tak návazné procesy.

Vedou tedy k manažerským rozhodnutím, která jsou zásadní pro úspěch webu a mají podíl na obchodních aktivitách firmy. Ten by měl být pozitivní. Nejčastěji jde o služby jako

  • Google Tag Manager + Google Analytics 4, případně Matomo Analytics či jiný typ analytiky,
  • propojení s Facebookem, Instagramem, X (dříve Twitterem) nebo jinou sociální sítí,
  • Google mapy, recenze nebo další služby,
  • správné nastavení souhlasů s cookies (consent management) a napojení na zmíněný GTM,
  • zobrazování reklamy obsahové sítě Googlu nebo Seznamu,
  • napojení na Heuréku nebo Zboží.cz případně další srovnávače,
  • propojení na ekonomické a informační systémy pomocí pluginů nebo REST API

Ke své škodě tyto služby mnoho majitelů webu nepoužívá nebo je používá pouze formálně a fixují se pouze na dílčí výsledky. Velmi málo webů skutečně efektivně pracuje s nástroji, které jsou k dispozici. Jednoduchým příkladem je napojení na informační systémy – pořád se data zpracovaná formuláři odesílají ve velké většině e-mailem, a to na více lidí ve firmě.

Tohle všechno můžete mít doplněno automatizaci přes platformu jako Zapier nebo Make, předávat data z odeslaných formulářů do svých informačních systémů. Napojit lze také projektový software jako Trello, Asana nebo jiné.

Účetní přepisují objednávky do „svého“ programu. Na webu nelze platit online nástrojem. Nikdo nepracuje s obsahem webu podle analytiky, tj. nesleduje se, kdo stáhl e-book. Na webu není aktuální nabídka pro konkrétní persony ve formátu PDF. E-maily pro newsletter jsou uložené izolovaně v jedné aplikaci a nejsou dostupné v CRM.

Takto by šlo pokračovat. Není to jen otázka módní automatizace – chce to změnit pohled na to, co webové aplikace umí a proč to vlastně nevyužíváme.