Připravím vám zadání na nový web a postavím ho. Vyhnu se problémům, které se mnoha nezkušeným dodavatelům stávají. Dodám vám funkční webovou prezentaci, která začne během několika týdnů plnit svou funkci. To je totiž můj cíl – web má pracovat.
Příprava nového webu probíhá zhruba tímto způsobem (respektive tak pracuji já):
- Budu vás poslouchat a ptát se, proč chcete web, co podle vás má dělat. Pak se budu ptát, co děláte vy, komu prodáváte své služby a produkty.
- Požádám vás o podklady – texty, fotky, obrázky, soubory, cokoliv, co můžeme na webu použít.
- Provedu analýzu konkurence – a to jak na internetu, tak v realitě. Internetová konkurence může být článek na velkém portálu, který se zobrazuje na přední pozici ve vyhledávání. Vůbec to nemusí být vaše reálná konkurence, ale ve výsledcích vyhledávání nám zaclání.
- Z toho vyplyne, co lidé hledají za fráze a jaké dotazy kladou vyhledávačům. Sestavím jejich seznam a doplním ho o nové nápady. To je základ SEO, optimalizace pro vyhledávače.
- Navrhnu strukturu webu, která bude zohledňovat, co lidé na internetu hledají a co nabízíte za služby. Namapuji poptávku a vaši nabídku. Lidé, kteří hledají, co nabízíte, musí mít možnost vás najít.
- Navrhnu na výběr design webu, ale protože nejsem grafik, nechám vás vybrat nějakou existující šablonu webu nebo vymyslíme řešení podle vašich finančních možností (design na míru je nejdražší, přitom nemusí být vůbec na míru a lze využít existující vzhledy).
- Schválíme si stav podkladů, vybraný design a strukturu webu, tedy stránky, jejich obsah a propojení.
- Nainstaluji WordPress, potřebné komponenty a nastavím je.
- Vložím do webu obsah podle schválené struktury, vytvořím všechny stránky, záhlaví, zápatí, nabídky, formuláře a bloky. Formuláře vám budou posílat nové poptávky.
- Napojím měření návštěvnosti a web spustím do testovacího režimu. Začnu opravovat chyby a budu sledovat, že vše funguje, jak má.
- Počkám na vaše vyjádření, komentáře, korektury a připomínky. Následně je zpracuji a web případně doupravím. Web bude dokončený.
- Sleduji výkon v Google Search Console a ve statistikách. Zajímá mě, zda web dodává obchodní výsledky. Navrhuji úpravy a případně další spolupráci na rozvoji webu.
Ještě upřesním, že první fakturu vám pošlu předem, druhou během prací a třetí po vašem převzetí díla.
O web bude potřeba se starat a bude taky vhodné ho rozvíjet, protože internet se vyvíjí a konkurence nespí.